مدرسه توسعه فردی و کسب و کار علی مسچی

خدمات کوچینگ توسعه فردی و سازمانی و برگزاری دوره ها و رویدادهای تخصصی کوچینگ

مدرسه توسعه فردی و کسب و کار علی مسچی

خدمات کوچینگ توسعه فردی و سازمانی و برگزاری دوره ها و رویدادهای تخصصی کوچینگ

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مربیگری کسب و کار چیست؟

مهم نیست که شما صاحب مشاغل کوچکی هستید یا یک شرکت چند ملیتی تأسیس می کنید ، بیزینس کوچینگ می تواند به شما در رونق کسب و کار شما کمک کند ، اما چگونه؟

مربیگری کسب و کار یا بیزینس کوچینگ ابزاری قدرتمند برای کمک به موفقیت در کار شما است. مربیگری کسب و کار به صاحبان مشاغل کمک می کند درک عمیق تری از توانایی ها و زمینه های پیشرفت خود داشته و از اهداف شخصی و شغلی خود آگاهی بیشتری کسب کنند.

با یک جستجوی ساده در اینترنت ، با وب سایت های زیادی روبرو خواهید شد که ادعا می کنند می توانند تجارت شما را متحول کنند ، اما اکثر آنها راه حل های عمومی و کلی بیش از حد ارائه می دهند. به عبارت دیگر ، این طراحی منحصراً برای شغل شما و نیازهای آن طراحی نشده است ، بنابراین بسیار کارآمد نیست.

وضعیت هر کدام از مشاغل با دیگری متفاوت است ، نمی توان فرمولی جادویی نوشت و ادعا کرد که باعث افزایش حجم فروش و سودآوری همه شرکت ها و سازمان ها خواهد شد.
با ایجاد یک فرهنگ آموزش در کسب و کار خود ، می توانید پتانسیل رشد خود و کارمندان خود را برای بهبود عملکرد آنها به حداکثر برسانید و در نتیجه کارایی کسب و کار خود را افزایش دهید.

تاریخچه کوچینگ کسب و کار

در دهه 1970 ، تیموتی گالووی ، نویسنده آمریکایی ، مجموعه ای از کتابها را با نام سری داخلی منتشر کرد. در این کتاب ها ، گالووی ایده های جدیدی را درباره مربیگری و دستیابی به موفقیت جهانی در ورزش هایی مانند اسکی ، تنیس و سایر مشاغل مانند موسیقی که به قدرت درونی و نظم فردی نیاز دارند ، معرفی می کند.

مدل گالووی چنان محبوب شد که بسیاری از افراد غیر ورزشکار از آن در زندگی شخصی و شغلی خود استفاده کرده اند. در آن روزها ایالات متحده تشنه ایده های جدید تیموتی گالووی بود و او را از سراسر ایالات متحده برای سخنرانی در زمینه کسب و کار دعوت کرد.

سالها بعد ، متفکران مختلفی مانند ورنر ارهارد و توماس لئونارد (هر دو آمریکایی) ایده های گالووی را در مورد زندگی و کسب و کار منتشر کردند. با این حال ، این جان ویتمور بود که تا حد زیادی از آموزه های تیموتی گالووی در بیزینس کوچینگ استفاده می کرد.


مربی کسب و کار مشاور نیست!

یک مربی فوتبال هرگز با بازیکنان در سراسر زمین نمی رود ، این امر در مورد مربیگری نیز صدق می کند. اما یکی از تفاوتهای اصلی مربیگری تجارت با سایر شاخه های مربیگری این است که یک مربی بازرگانی باید سالها تجربه در مدیریت بازرگانی و رهبری تجارت داشته باشد.

علاوه بر این ، Business Coach می تواند مشاوره کاملاً ویژه ای برای تجارت شما ارائه دهد. توصیه هایی برای شما ، مشتریان ، محصولات ، خدمات و تجارتتان. در واقع ، Business Coach منبع غنی از اطلاعات و تجربه است که به شما می گوید چه کاری باید انجام دهید.

Business Coach به شما کمک می کند ، مانند سایر مربیان ، استعدادها و توانایی های خود را شکوفا کنید ، اهدافی را برای خود تعیین کنید ، به این اهداف پایبند باشید ، به شما در تصمیم گیری های مهم و مهم کمک کند و برای موفقیت در تجارت خود به ویژه از طریق ضمانت مالی تلاش کنید. Business Coach تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را بدست می آورد تا در مورد چشم انداز شما ایده خوبی کسب کند.

چرا باید یک تجارت را آموزش داد؟
مهم نیست که شما یک مشاغل با مشکلات زیادی دارید یا یک پروژه موفق موفق تر خواهد شد ، مهم نیست که شما تازه کار خود را شروع می کنید یا در وسط هستید و بی تجربه نیستید ، یک شرکت کوچک و اینکه آیا شما یک شرکت تازه کار هستید یا یک مارک شناخته شده ، آموزش کسب و کار این به رشد و رشد تجارت شما کمک خواهد کرد.

اریک اشمیت ، مدیر عامل سابق گوگل می گوید؛ استخدام مربی بازرگانی بهترین تصمیم شغلی من بود ، اما اعتراف می کنم که این کار سخت و چالش برانگیزی بود زیرا به عنوان مدیرعامل یک شرکت موفق که در حال رشد و رشد بود ، نیازی به مربی بازرگانی نمی دیدم تا این که یکی از اعضا مرا به عضویت هیئت مدیره Google متقاعد کرد و سرانجام با نتیجه شگفت انگیز مربیگری تجارت من را شگفت زده کرد.

آیا تا به حال فکر کرده اید که برای پیشرفت کار خود به یک مربی تجارت احتیاج دارید؟

اریک اشمیت در مصاحبه با فورچون از قول بیل گیتس نقل می کند؛ همه انسانها به مربی احتیاج دارند. بیل گیتس و استیو جابز دیگر صاحبان مشاغل موفقی هستند که از خدمات مربیگری کسب و کار بهره مند شده اند.

 

سوالات متداول درباره بیزینس کوچینگ

تفاوت مربیگری در تجارت و راهنمایی چیست؟

مربیگری یک فرایند بین دانش آموز و معلم است که فرد را برای افزایش مهارت ها و کسب تجربه در کنار یک فرد باتجربه (معلم) قرار می دهد. در حالی که آموزش مشتری آموزش وی را برای شناسایی و بهبود پتانسیل خود طی یک فرآیند همراهی می کند. ممکن است در رسیدن به اهداف شباهت داشته باشند اما مسیر و عملکرد آنها متفاوت است.
آیا بیزینس کوچینگ واقعاً به رشد تجارت من کمک می کند؟ چه در مورد مربیگری تجارت با تجزیه و تحلیل سازمان و اعضای آن و همچنین تعیین اهداف سازمانی و فردی برای به حداکثر رساندن رشد کسب و کار شما.

 

منبع: بیزینس کوچینگ علی مس چی
 

  • علی مسچی
  • ۰
  • ۰

تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟

شکی نیست که اینترنت نحوه خرید مشتریان را اساساً تغییر داده است. این تغییر به نفع شرکتهایی خواهد بود که تصمیم می گیرند خیلی سریع با این تغییرات سازگار شوند و طبق آن برنامه ریزی و اقدام کنند.

برای قرن ها ، فروش و بازاریابی به عناصر اصلی یک کسب و کار تبدیل شده اند ، عناصری که به طور مداوم در حال پیشرفت هستند و احتمالاً در هر زمان مشخص به اندازه 20 سال گذشته رشد کرده اند.

امروزه مشتریان قبل از صحبت با یک فروشنده 70٪ از مراحل تصمیم گیری برای خرید یک محصول را می گذرانند. محتوای موجود در وب سایت ها اطلاعات بسیاری را در اختیار مشتری قرار می دهد تا مشتریان امروزی را نسبت به گذشته آگاه ، درک و هوشمندتر کنند.

 

در گذشته ، اگر کسی می خواست ماشین بخرد ، باید به یک نمایشگاه اتومبیل برود ، از مدل ها و قیمت ها پرس و جو کند ، بعضی از کاتالوگ ها را برداشته و به خانه ببرد.
سپس دو سه بار به نمایشگاه اتومبیل رفت تا سرانجام خرید کند. اما این روزها مشتریان اطلاعات زیادی در مورد مدل های مختلف و مشخصات آنها دارند ، ضمن اینکه نمایشگر ماشین مورد علاقه خود را با همان رنگ و با همان گزینه های دلخواه می دانند.

زمان تغییر کرده است ، مشتری دیگر شما را نمی خواهد. لطفاً کمی در مورد اتومبیل های خود بگویید. در عوض ، او به شما می گوید: من یک کامیون 2020 می خواهم ، باید نقره ای باشد. در واقع، من همان مدل تویوتا را می خواهم که شما 2٪ تخفیف در وب سایت خود داشته باشید.

مصرف کنندگان انتظار دارند که مشاغل کلیه اطلاعات لازم را ارائه دهند. آنها می خواهند از دید سایر مصرف کنندگان وارد شوند ، قیمت ها را بدانند و مشخصات یک یا چند محصول را با هم مقایسه کنند و نسبت به شرکتی که این اطلاعات را از آنها پنهان می کنند بدبین هستند.

بخش بازاریابی مسئول انتشار این اطلاعات و کمک به آغاز فرآیند خرید است. این جایی است که مرز فروش و بازاریابی با هم تداخل دارد. روزگاری ، نمایندگان فروش مسئولیت ارائه اطلاعات به مشتریان بالقوه را بر عهده داشتند ، اما امروز این مسئولیت به عهده بخش بازاریابی است. مرز فروش و بازاریابی کجاست؟


بازاریابی چیست؟

به عبارت ساده ، بازاریابی فعالیتی است که اطلاعات مشتریان و خریداران احتمالی شما را جمع آوری کرده یا آنها را به مارک و محصولات شما علاقه مند می کند. در مدل های قدیمی ، شرکت ها برای دستیابی به این هدف تبلیغ می کردند و فضایی را در رسانه های مختلف برای نمایش تبلیغات به مصرف کنندگان خریداری می کردند.

در دنیای بازاریابی درونگرا ، شما باید محتوایی ایجاد کنید که به بازدیدکنندگان وب سایت خود بگویید محصولات و خدمات این شرکت چگونه به آنها کمک می کند تا مشکل خود را حل کنند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، فعالیتهای بازاریابی نقش عمده ای در روند فروش دارند.

تیم های بازاریابی اطلاعاتی را در اختیار مشتریان بالقوه قرار می دهند تا بتوانند روند خرید را سریعتر و راحت تر طی کنند و دیگر نیازی به اعتماد به نمایندگان فروش برای خرید ندارند. اگر شرکت ها از این سیستم پیروی می کنند ؛ "مشتری می پرسد ، شما پاسخ می دهید" ، شما به بزرگترین سوالات مشتری در وب سایت خود پاسخ می دهید.

 

برخی از شرکت ها دپارتمان فروش ندارند و تجارت آنها فقط به تیم بازاریابی متکی است. به عنوان مثال آمازون را در نظر بگیرید ، آمازون فروشنده ای ندارد و هیچ کس در تصمیم شما برای خرید یک محصول دخالت نخواهد کرد. خریداران از دیدگاه سایر مشتریان و توضیحات دقیق و کامل محصولات راضی هستند.

فکر می کنم این رویکرد در آینده بسیار رایج شود. این روزها مردم با تلفن های خود ماشین های دست دوم را خریداری و می فروشند.


فروش چیست؟

فروش زمانی شروع می شود که شرکت متوجه شود مشتری بالقوه ای دارد. وقتی آگهی مشتری را به سمت فروشگاه شما سوق می دهد ، فروشنده باید بقیه مسئولیت ها را بر عهده بگیرد. هنگامی که بازاریابی محتوا و فعالیت های بازاریابی داخلی در شرکت به امری عادی تبدیل شود ، فعالیت و مسئولیت فروشندگان مانند سابق خواهد بود ، با این تفاوت که قسمت زیادی از بار آن به عهده وب سایت شرکت خواهد بود.

در چنین شرایطی ، مشتریان بالقوه تمام اطلاعات مورد نظر خود را از منابع آنلاین دریافت می کنند و به تدریج به شرکتی که این اطلاعات را در اختیار آنها قرار داده اعتماد می کنند.

اعتماد برای همه مشاغل مهم و حیاتی است. اعتماد یک ضرورت ظریف و شکننده است و برای جلب اعتماد مخاطب خود زمان می برد. اگر شرکت ها بتوانند اعتماد کاربران را از طریق وب سایت خود جلب کنند ، می توانند چرخه فروش محصول را کوتاه کنند. در این زمینه می توانید از مشاور بازرگانی یا مربی بازرگانی کمک بگیرید.


البته شکی نیست که هر شرکتی فوراً به تیم فروش خود احتیاج دارد و تیم فروش را می توان بزرگترین سرمایه هر سازمان دانست. یک نماینده فروش می تواند به مشتریان بالقوه در خرید محصول یا خدمات شما کمک کند. در نقطه ای که مشتری هزینه پرداخت می کند ، بهتر است یک فروشنده در کنار خود داشته باشید و احساس خوبی به او بدهید.

  • علی مسچی